Вход:
» Влез
|
Регистрирай се  |  Забравена парола
|
Търсене в сайта:

Здраве

Киселото мляко – полезна и бърза закуска

Сутрeшната закуска е едно от най-важните хранения. Тя трябва да осигури на организма енергия за активна работа през първата половина на деня, но също така да съдържа  достатъчно протеини, витамини, макро- и микроелементи. В забързаното ни ежедневие често сутрин децата ни пропускат закуската у дома. Това е много неправилно. По-късно, вече прегладняло, детето „хапва“ набързо нещо от бюфета, което често е неподходящо. Не е задължително приготвянето на закуската както за децата, така  и за родителите да отнема много време. Вариантите за бърза, вкусна и пълноценна закуска са различни, достъпни и подходящи за всеки вкус.

Млякото е пълноценна, подходяща за деца и възрастни храна. То съдържа лесноусвоими белтъци и мазнини и е основен източник на калций, фосфати и микроелементи. Киселите млека имат значителни предимства пред прясното мляко и са предпочитани в детското хранене.

Основното предимство на киселите млека е съдържанието на т.нар. пробиотици – това са живи микроорганизми, които се развиват в дебелите черва и имат благоприятно влияние върху организма. Пробиотиците са лактобактерии и бифидобактерии. Бактериите, използвани в различните кисели млека, се различават. Всички те обаче имат здравословен ефект върху организма. Заедно с това  придават различен, но винаги приятен вкус на заквасеното мляко. В някои млечнокисели продукти се използва закваска, включваща повече от един вид микроорганизми.

В магазините, освен традиционното българско кисело мляко, има голямо разнообразие от киселомлечни продукти. Част от млеката, предназначени за деца над 3 години, са обогатени с калций и витамин D. При избора на плодови кисели млека предпочитайте съдържащите плодово пюре или плод. Избягвайте ароматизираните с плодов аромат млека, особено за по-малките деца.

Следобедната закуска също е подходящ момент децата да получат своята дневна порция млечни продукти. Обикновено по това време на деня те имат нужда от храна, която да задоволи енергийните им нужди, но без да ги натоварва излишно с калории. Подходящ вариант могат да бъдат киселомлечни продукти, комбинирани с мюсли, друг зърнен микс, бисквити и т.н.

Доц. Мариана Маринова, дм
Университетска детска болница, София

Добави коментар

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.